Retur

Extras din termini si conditii:

Returul produselor / renuntarea la servicii

Conform OUG nr. 34/2014 cumpărătorul are posibilitatea de a se retrage din contractul de la distanță în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului.

Aveți posibilitatea ca în acest termen să returnați produsul.

Dreptul de retur in 14 zile se adreseaza clientilor persoane fizice, care au incheiat un contract la distanta sau un contract în afara spaţiilor comerciale, achizitionand produse din catalogul prezentat pe site-ul idealinox.ro, cu exceptia produselor/ serviciilor mentionate mai jos

Clientul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, în termen de 14 zile, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care sunt în sarcina clientului sunt dor cele directe legate de returnarea produsului.

Cumpărătorul are dreptul de a renunța la serviciul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data comenzii serviciului respectiv. Totuși, cumpărătorul își pierde dreptul de retragere prevăzut de legislația în vigoare odată ce serviciul comandat a fost prestat. Prin urmare, după ce serviciul a fost prestat (de exemplu, produsul a fost instalat, dezinstalat, curățat etc), contractul de prestări servicii la distanță se consideră complet executat, iar consumatorul nu mai beneficiază de dreptul de retragere din contract în termenul de 14 zile prevăzut de legislația în vigoare. Astfel, orice alt serviciu solicitat separat/suplimentar (de exemplu, dezinstalare, instalarea unui nou produs etc) reprezintă un serviciu comandat separat și va fi efectuat la solicitarea expresă a clientului, contra-cost.

Cum se inregistreaza cererea de retur?

  1. Clientul va complete o Cererea de retur pe care o va comunica vanzatorului pe adresa de email office@idealinox.ro;
  2. Cererea de retur va contine informatii cel putin cu privire la:

 - numar de oferta;

 - datele clientului: nume si prenume, adresa de domiciliu, adresa de e-mail folosita la inregistrarea contului sau comunicata

-  seria si numarul facturii fiscale ce face dovada achizitionarii produsului/produselor;

- contul bancar in care se vor returna banii, precum si titularul acestuia;

- cauzele/motivele care au dus la aplicarea procedurii de retur a produsului (lor) - facultativ;

La acest e-mail se vor anexa copii ale urmatoarelor documente: copie factura fiscala, copie aviz de insotire a marfii, CMP si/sau AWB;

  1. Cererea de retur va fi aprobata si inregistrata in sistem doar daca datele solicitate sunt corecte si complete si daca indeplineste conditiile obligatorii de aplicare a procedurii de retur pentru produsul (le) cumparate;
  2. In maxim 48 ore cumparatorul va primi un e-mail cu numarul de inregistrare a cererii de retur si orice alte detalii privind aplicarea procedurii de retur.

Cum se verifica daca produsul este eligibil pentru retur?

Produsul returnat trebuie:

- sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (nu prezinta: zgarieturi, deteriorari, accesorii lipsa, socuri electrice,);

- in ambalajul original cu toate accesoriile si consumabilele aferente (daca este cazul, inclusiv manuale, cd/dvd-uri, etc);

- fara a reprezenta urme de uzura, modificare sau consum atat in cazul produselor cat si ale accesoriilor sau/si consumabilelor ce insotesc produsele returnate ;

- cu etichetele de garantie intacte si documentele originale care l-au insotit (factura fiscala, aviz de insotire. certificat garantie, certificat de conformitate, etc);

Care sunt produsele/ serviciile exceptate de la retur?

- produsele relizate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

- serviciile care au fost comandate de cumpărător și au fost executate cu acordul cumpărătoruluiȘ

- produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca și defecte estetice la primirea produsului ). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire și/sau intervenții neautorizate, etc

- produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a caror furnizare a fost nevoie de plata în avans

Cum se valideaza cererea de reur a produselor?

  1. Dupa ajungerea produsului/produselor in locatia Vanzatorului din Jud. Ilfov, Comuna Petresti, Strada Balantei, Nr.44 , personalul tehnic specializat va verifica si constata daca pentru aceste produse primite este aplicabila procedura de retur. Verificarea si constatarea se face pe baza cererii de retur emisa de catre cumparator si a conditiilor obligatorii de aplicare a procedurii de retur pentru produse cumparate;
  2. Rezultatele finale constatate vor fi comunicate cumparatorului prin e-mail, in maxim 48 ore de la primirea produsului/produselor, acestea facand referire si la taxele speciale aplicate, daca este cazul, in procesul de retur produs(e) (vezi paragraful - Costuri si taxe speciale pentru retur produs(e));
  3. Pe baza rezultatelor constate si comunicate, cumparatorul este obligat, prin e-mail, sa furnizeze acceptul sau observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele comunicate, in vederea continuarii procesului de retur produs(e).

Care sunt costurile si taxele special pe care le suporta cumparatorul pentru returul produselor?

  1. Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile lucratoare de la receptia produsului;
  2. Cost transport curier pentru optiunea cumparatorului de a reexpedia produsul ce s-a constatat de catre vanzator ca nu indeplineste conditiile obligatorii de aplicare a procedurii de  retur  a produslui(elor).

In cat timp primesc banii inapoi in urma returului efectuat?

Banii se pot returna in termen de maximum 14 zile de la primirea produsului in locatia Vanzatorului din Jud. Ilfov, Comuna Petresti, Strada Balantei, Nr.44 ,, in contul indicat la completarea formularului de retur.

Pot sa achizitionez un alt produs?

Daca se doreste achiziononarea unui produs de o valoare mai mare, cumparatorul va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, cumparatorul va primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului returnat.

Politica de retur a prodului (lor) mentionata mai sus NU se aplica in cazul produselor comandate/cumparate in magazinele Vanzatorului. Pentru produsele comandate/cumparate in magazinele Cumparatorului se aplica procedura de retur produs(e) din respectiva locatie unde au fost emise documentele de vanzare, daca exista o politică de retur.